Czasem wstrząs, który wywołuja pozwala najlepiej zwrócić uwagę na problem. Zapadają w pamięć. W Naszej głowie zostawiają niezatarty ślad.
Według mnie poza szokiem jaki kampanie społeczne wywołuja bazując najczęściej na najprostszej w Naszym życiu emocji-strachu-sa bardzo pomysłowe. Skojarzenia i nietypowe zestawienia poszerzają Nasze spojrzenie na problem. Uświadamiają.
Poniżej kilka przykładów, które znalazłam na stronie http://www.kampaniespoleczne.pl.
1. "Kobieta w walizce" Amnesty International. Kampania, która zwraca uwagę na problem handlu ludźmi, problemu istniejącego a niekoniecznie dostrzeganego...a może tylko pominiętego milczeniem?
Na taśmę z bagażami na lotnisku wjeżdża w pewnym momencie walizka z kobietą w środku. Walizka oklejona bardzo wymowną nalepką "Stop handlowi ludźmi"
2. "Słowa ranią na całe życie" Fundacja Dzieci Niczyje. Kampania, której celem głównym jest zwrócenie uwagi na przemoc werbalną.
Słowa potrafią ranić dużo bardziej niż czyny, niż działania, gesty. Słowa pozostaja na długo, wpływają na Nasze życie, nadają nam etykiety i wkładają w szufladki. Ma to wpływ na całe życie, na budowanie relacji, na samoocenę i to jak Nasze dzieci a również my radzimy sobie w życiu codziennym.
3. "Nie maskuj.Zadzwoń po pomoc" Narodowe Centrum Zapobiegania Przemocy Domowej ANNA. Kampania, która ma na celu zwrócenie uwagi na przemoc domową i milczenie, które najczęściej jej towarzyszy.
4. "Codziennie ponad 6000 kobiet zmusza się by nic nie czuły" fundacja Kirira. Kampania, która zwraca uwagę na problem obrzezania kobiet, problem który nadal istnieje we współczesnym świecie.
Dość mocna kampania przedstawiająca kobiety jako posągi. Obrzezanie, które nadal obecne jest wśród ludności Afryki, to nie tylko pozbawienie ciała odczuwania przyjemności seksualnej ale również mechanizm mający wpływ na psychikę i funkcjonowanie tych kobiet.
5. "Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi" fundacja Rak'n'roll. Kampania zachęcająca do oddania 1% podatku dla osób chorych na raka.
6. "Jazda pod wpływem rozdziela rodziny" Mothers Against Drunk Driving. Kampania, której celem jest walka z kierowcami wsiadającymi do auta pod wpływem alkoholu i narkotyków.
Szczególne staje się tu zwrócenie uwagi na to jak cenne jest życie ludziek i jak łatwo w wyniku Naszych błędów można je zmienić...stracić.
7. "Czad usypia" Komenda Głóna Państwowej Straży Pożarnej. Kampania mająca na celu podniesienie świadomości społecznej odnośnie czadu. Jak bardzo groźny jest dla Nas ten bezwonny "gość".
Warto zajrzeć na tą stronę...naprawdę warto!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz